با گذشت از کارکرد موتور و اتمام عمر واشر سرسیلندر در اثر سرد و گرم شدن های متوالی و قرار گیری این قطعه در گازهای ایجاد شده از احتراق و رسوبات آب کارایی خود را از دست میدهد.و باید این نکته را هم جدی گرفت که خودرو هایی که مدت طولانی روشن نمی شوند دچار رسوبات آب می شوند و سوختن واشر سرسیلندر موتور خودرو اتفاق می افتد.
موتور جک به صورت متوالی در حین کارکردن دچار سرد و گرم شدن های پی درپی قرار می گیرد اگر در زمان گرم شدن موتور خودرو جک خنک سازی موتور از سمت رادیات موتور خودرو،ترموستات جک ،فن رادیات آب موتور جک و حتی واترپمپ موتور جک انجام نشود دمای موتور بیشتر از حد بالاتر رفته و دچار سوختن واشر سرسیلندر جک می شود.