به جهت تنظیم لقی میان شاتون خودرو جک و میل لنگ خودرو جک و همچنین روان سازی حرکت میان این دوقطعه موتور قطعه ای به شکل ورقه بسیار نازک به نام یاتاقان موتور خودرو جک وجود دارد یاتاقان ها به دو صورت یاتاقان ثابت و متحرک می باشند. که محل قرار گیری میان میل لنگ و بلوک سیلندر و شاتون های موتور خودرو جک واقع شده اند یاتاقان ثابت درمیان میل لنگ جک و بلوک سیلندر موتور جک و یاتاقان متحرک درمیان میل لنگ و شاتون موتور جک به جهت تنظیم لقی میان یکدیگر تعبیه شده اند.
بغل یاتاقان موتور جک در پیشرانه احتراق موتور به جهت تنظیم لقی افقی میل لنگ جک استفاده می شود.
یکی از اصطلاحات خرابی موتور که بیشتر به گوش میرسد این است که گفته می شود موتور خودرو یاتاقان زده است و این بدان معنا میباشد که یاتاقان موتور جک S5 دچار آسیب شده است و در حالت چسبندگی به میل لنگ موتور و یا فاصله گرفتن بیش از حد از میل لنگ موتور جک S5 واقع شده است. لایه روغن دیگر نمی تواند فضای خالی میان این دو را پرکند.